Aktualności

Rozszerzenie cła antydumpingowego na przywóz sklejki z drewna brzozowego wysyłanej z Turcji i Kazachstanu

 

Z uwagi na wyniki dochodzenia Komisji Europejskiej, potwierdzające możliwe obchodzenie środków antydumpingowych wprowadzonych wobec przywozu sklejki z drewna brzozowego pochodzącej z Rosji poprzez przywóz sklejki z drewna brzozowego wysyłanej z Turcji i Kazachstanu, zgłoszonej lub niezgłoszonej jako pochodząca z Turcji i Kazachstanu, które potwierdzają zmianę struktury handlu obejmującego wywóz z Rosji, Turcji i Kazachstanu do Unii, w odniesieniu do sklejki z drewna brzozowego pochodzącej z Rosji, Komisja postanowiła rozszerzyć cło antydumpingowe na przywóz sklejki z drewna brzozowego wysyłanej z Turcji i Kazachstanu.

Rozporządzenie Wykonawcze Komisji (UE) 2024/1287 z dnia 13 maja 2024 r. rozszerzające ostateczne cło antydumpingowe nałożone rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2021/1930 wobec przywozu sklejki z drewna brzozowego pochodzącej z Rosji na przywóz sklejki z drewna brzozowego wysyłanej z Turcji i Kazachstanu, zgłoszonej lub niezgłoszonej jako pochodząca z Turcji i Kazachstanu, weszło w życie z dniem 15 maja 2024 r.

Rozporządzenie zakłada rozszerzenie cła antydumpingowego na przywóz sklejki z drewna brzozowego wysyłanej z Turcji i Kazachstanu, zgłoszonej lub niezgłoszonej jako pochodząca z Turcji i Kazachstanu.

Cłem antydumpingowym od 15 maja 2024 r. objęty jest przywóz sklejki składającej się wyłącznie z arkuszy z drewna, przy czym grubość żadnej warstwy nie przekracza 6 mm, z zewnętrznymi warstwami z drewna wyszczególnionego w podpozycji 4412 33, z co najmniej jedną zewnętrzną warstwą z drewna brzozowego, nawet powlekanej – obecnie klasyfikowanej do kodu CN ex 4412 33 10, wysyłanej z Kazachstanu i Turcji, zgłoszonej lub niezgłoszonej jako pochodząca z Kazachstanu i Turcji (kody TARIC 4412 33 10 10 oraz 4412 33 10 20). Rozszerzone cło jest cłem antydumpingowym w wysokości 15,80 %.

Czytaj także

Konwencja PEM – nowe reguły pochodzenia Z dniem 1 stycznia 2025 roku weszły w życie przepisy dotyczące zmian w regionalnych paneurośródziemnomorskich preferencyjnych regułach pochodzenia. Przepisy te uzgodnione zostały Decyzją Wspólnego Komitetu Regionalnej Konwencji w sprawie Paneurośródziemnomorskich Preferencyjnych Reguł Pochodzenia z dnia 7 grudnia 2023 r. w sprawie zmiany Regionalnej konwencji w sprawie paneurośródziemnomorskich preferencyjnych reguł pochodzenia. Pierwotna Konwencja PEM została przyjęta w 2011 roku, dlatego wprowadzane zmiany mają na celu zmodernizowanie dotychczasowych zasad, tak aby lepiej odpowiadały one współczesnym realiom handlu międzynarodowego. czytaj więcej arrow Obowiązek wdrożenia odpowiednich polityk, kontroli i procedur w celu ograniczenia wywozu określonych towarów do Rosji i Białorusi Chociaż decyzją Rady Unii Europejskiej z dnia 16 grudnia 2024 r. przyjęto 15 Pakiet sankcji wymierzonych w Rosję, warto wrócić jeszcze do pakietu nr 14, który wprowadził liczne obostrzenia w międzynarodowym obrocie towarowym, które w większości weszły w życie już w czerwcu 2024 r. Część przepisów 14 pakietu sankcji zawierała jednak przepisy temporalne bądź odraczające wejście w życie niektórych obowiązków. W tym miejscu warto zwrócić szczególną uwagę na treść art. 12gb Rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie oraz art. 8ga Rozporządzenie Rady (WE) nr 765/2006 z dnia 18 maja 2006 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy. czytaj więcej arrow 15. Pakiet Sankcji wobec Rosji w Pigułce W dniu 16 grudnia 2024 r. Rada Unii Europejskiej przyjęła kolejny pakiet sankcji gospodarczych i indywidualnych wobec Rosji i jej sojuszników. Założenia nowego Pakietu koncentrują się na dalszym ograniczaniu tzw. „rosyjskiej ciemnej floty” i zwalczaniu zjawiska obchodzenia sankcji. czytaj więcej arrow